Chec

Azi va propun o reteta de chec foarte buna indulcita cu Green Sugar , o reteta in care puteti adauga orice fel de fructe
Eu de aceasta data am optat pentru a face un chec cu stafide si arahide .
Ingredientele sunt masurate cu cana , o cana de 250 ml . Este important ca toate ingredientele sa le masurati cu aceiasi cana .
Din cantitatile date iese un singur chec , inalt si frumos . Eu am tavi mici de chec (20x10). Daca aveti tavi din acelea lungi atunci nu o sa iasa atat de mare.
Reteta este reteta de chec cu sirop de zahar , diferenta este ca am folosit indulcitor si fructe uscate ,plus un strat de cacao .



Ingrediente:
-4 oua
-3/4  cana de green sugar sau 1 cana de zahar
-4 linguri de apa
-4 linguri de ulei
-1 cana faina
-1/2 cana stafide
-1/2 cana arahide
-2 linguri cacao
-1/2 plic praf de copt

Mod de preparare

Incepem prin a face un sirop de zahar din 4 linguri de apa si indulcitorul . Punem ingredientele intr-un ibric si topim pe foc mic  pana obtinem un sirop dens.
Lasam sa se raceasca .
Separam albusurile de galbenusuri
Galbenusurile le batem cu o furculita si incorporam in ele , rand pe rand, cate o lingura de ulei.
Albusurile le batem spuma tare cu putina sare . Cand albusurile sunt batute bine  adaugam in fir siropul.
Apoi adaugam galbenusurile,praful de copt si faina in ploaie . Omogenizam usor .

Intr-o tava de chec pe care am pus hartie de copt turnam jumate din compozitie . Presaram deasupra stafidele . 

Peste stafide am pus o lingura de cacao in ploaie.

In compozitia ramasa punem lingura de cacao ramasa  si omogenizam usor. Turnam compozitia cu cacao peste cea din tava . Deasupra presaram arahide .


Dam tava la cuptorul incins la 180 grade pentru 25-30 minute sau pana trece testul cu scobitoarea.



Comentarii